Як забезпечується надійне зчеплення зимових шин

Не всі водії купують два комплекти автомобільних шин – окремо для їзди влітку та взимку. Така «категорія» автолюбителів вважає, що літні скати можуть забезпечити безпечну їзду по снігу та слизьким покриттям не гірше за зимові моделі. І це є великою помилкою, через яку часто страждають водії з пасажирами та інші учасники дорожнього руху. Зимову резину купити потрібно обов’язково, чому – дізнаємось нижче.

Майстершина представляє: Moottori: тест зимових шин розміром 205/55R16 (2023)

Складники резинової суміші

Шини для літа та зими кардинально відрізняються за гумовим складом. Літні скати виготовляються з жорсткіших матеріалів для ущільнення протектора. Завдяки цьому оптимізується зчеплення з твердим дорожнім покриттям і захищаються скати від впливу жаркого повітря. Коли температура знижується до +7 градусів і нижче, літня резина починає ще більше дубіти. Чим холодніше стає на вулиці, тим гірше шини виконують команди керма. На морозі вони взагалі розтріскаються, що будь-якої миті може призвести до розриву.

Купивши зимові колеса, їзда по засніжених та слизьких дорогах стане більш безпечною та комфортнішою. Така резина виготовляється з морозостійких компонентів з додаванням сажі, натурального каучуку та силіки. Навіть при сильному морозі шини залишаються еластичними, завдяки чому забезпечується якісне зчеплення зі сніговим та зледенілим покриттям.

Особливість протекторів зимових автошин

Купити резину для їзди взимку можна з двома різними типами протектора. Їхні їздові характеристики відрізняються, залежно від умов експлуатації:

  1. Європейський. Класичний варіант. На компаунді розташовані блоки невеликих габаритів, по сторонах прокладено канавки для відведення за межі протектора вологи та снігової каші. Гума щільніша, її експлуатувати можна при температурному діапазоні від +7 до -10 градусів. Такі шини купити рекомендується водіям тих регіонів, де відносно теплі та не дуже сніжні зими.
  2. Нордичний (скандинавський). Протектор м’якший і оснащений великими шашками, які під великим тиском легко розбивають снігові кучугури під колесами. Гострі ламелі можуть продавлювати тонкий шар льоду, але на тотальній ожеледиці вони нічим не допоможуть. Для цього є особливий тип гуми. Нордичні скати витримують мороз до -200C.

Шиповані шини

Протектор усипаний металевими шипами, які роздавлюють під собою лід та щільно утрамбований сніг. Самі штифти виготовляються круглі або з гострими гранями, кількість яких варіюється від двох до шести.

На покришки з округлими шипами більший попит. По-перше, вони дешевші, по-друге, краще пристосовані під розмірену їзду по місту та на швидкісних трасах.

Штифти із загостреними гранями ефективніші. Чим більше таких кутів, то швидше продавлюється навіть твердий лід. Але згодом грані зітруться, і шипи набудуть класичної округлої форми.

Ланцюги на колеса

Це «саморобний» варіант, як покращити поведінку машини на засніженій дорозі. Для цього не обов’язково купувати дорогі шини диски – підійдуть і дешевші моделі.

Шофери обмотують весь компаунд металевим ланцюгом, який під великим навантаженням розбиває злежаний сніг. Але їздити по слизькому покриттю не можна – контролювати машину буде неможливо.

Підсумок

Якість зчеплення зимових шин залежить від різних факторів. На безпеку їзди також впливає манера водіння водія, який завжди повинен пам’ятати про швидкісні обмеження. Окрім цього, важливо купити диски для захисту резини від різнотипних пошкоджень.